مصاحبه آرشیو خبر ها
توصیف مدافع سابق آژاكس در مورد نامزد دخترش!

توصیف مدافع سابق آژاكس در مورد نامزد دخترش!

 

ك‍یه موله‌نار مدافع سابق آژاكس و فاینورد و یكی از اعضای تیم ملی هلند در اوایل دهه 80 میلادی، این روزها در حالیكه در 60 سالگی به شغل وكالت مشغول است، آنه‌كه دختر 19 ساله‌اش را به عنوان نامزد ماتیاس دلیخت مدافع تازه‌وارد یوونتوس، به تورین فرستاده است.

 

موله‌نار در گفتگو با لوكا بیانكین خبرنگار روزنامه La Gazzetta dello Sport در خصوص توانمندی‌ها و دورنمای این ستاره هلندی در فوتبال جهان صحبت‌های كوتاه اما در عین حال جالبی را عنوان كرده است.

 

 

او (دلیخت) مخلوطی از فرانكو باره‌زی و پائولو مالدینی به اضافه برخی از ویژگی‌های جورجو كیه‌لینی است. با اینكه فقط 19 سال دارد اما در كاركتر شخصیتی و ورزشی‌اش نوعی «بلوغ» مشاهده می‌شود. به نظر من او شبیه یك بازیكن 35 ساله است و همانطور كه در كنفرانس خبری نیز عنوان كرد كمی پیش‌تر از آنكه كریستیانو رونالدو به او پیشنهاد پیوستن به یووه را بكند، تصمیمش برای رفتن به این تیم را گرفته بود. او همیشه یووه را دوست داشت و آرزو داشت فلسفه «دفاع» را در فوتبال ایتالیا کسب کند.
به نظر من قوی‌ترین مدافع حال‌حاضر فوتبال جهان بی‌شك سرخیو راموس است اما دلخیت نیز جاه‌طلبی‌های زیادی دارد؛ او می‌خواهد بهترین مدافع جهان شود. به همین خاطر من به او توصیه کردم برای رسیدن به هدفت باید در کنار بازیکنانی مثل رونالدو یا مسی بازی کنی. شانس بازی در کنار چنین فوق‌ستارگانی موقعیتی نیست که چند بار در زندگی یک فوتبالیست محقق شود. من نیز سالها پیش با یوهان کرایف همبازی بودم؛ او یک اعجوبه بود؛ بازیکنی باور نکردنی. او در زمین نه تنها یک بازیکن بزرگ بلکه یک مربی استثنایی نیز بود و با حرکات و اشارات انگشت، وظایف بازیکنان تیم را به آنها یادآوری و گوشزد می‌کرد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: